Alborz-01.png
alborz-popel.jpg
نگاه دروغ هالیوود به پایان دنیا
ارسال در: 1389/07/28-14:50

مدت ها بود که دلم می خواست نقدی بر سینمای هالیوود بنویسم که آنها در فیلم هایشان با استفاده از صنعت سینما و اثرگذاری روی فکر و ذهن مردم دنیا، پایان جهان را چگونه به دروغ تعبیر می کنند... البته در این بین دانشمندان غربی هم با فرضیه ها و نظریه های خود، فیلمنامه های ساختگی را در اختیار هالیوودی ها می گذارند تا آنان به خواسته شان که همان خواسته سیاستمداران است، دسترسی داشته باشند. «سینمای غرب»، به عبارتی دیگر «جادوی غرب»، در پی یافتن موضوعاتی محرک برای جلب تماشاگر و ایجاد زمینه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برای محقق ساختن اهداف جریان پشت پرده سلطه و حکمرانی غرب نشینان است... و در این بین، «فیلمسازی» یکی از مهم ترین قالب ها و روش های غرب برای زمینه سازی و جا انداختن فرهنگ و ایدئولوژی غربی و از جمله طرح موضوع «پایان دنیا» می باشد.

آنها در این زمینه از تمامی امکانات و توان، استفاده و کمپانی های هالیوودی، مهم ترین نقش را در این زمینه ایفا می کنند. در این نوع فیلمسازی، با استفاده از ژانرهای علمی – تخیلی، همواره تصویری از آینده به شکل داستانی و گیرا ترسیم شده است. هالیوود همواره درباره جنگ جهانی آینده، خطر بمباران هسته ای، انفجار جمعیت، فاجعه گرسنگی، آلودگی محیط زیست، بیماری های همه گیر و مهلک و... تبلیغات فراوانی از طریق فیلم، نوار ویدئویی، سی دی و دی وی دی به سراسر جهان داشته است. هدف اصلی و پشت پرده سیاستگزاران سینمایی آمریکا تنها ترساندن مردم دنیا، تحمیل راه حل های از پیش آماده و محکم کردن بندهای بردگی و اسارت آنهاست و نه متوجه کردن آنان به خطراتی که در پیش رو دارند، آنها در سه دهه اخیر دائما به دنبال فیلم هایی هستند که پایان زمین را تشبیه کنند.

فرجام جهان از دیدگاه هالیوود اصولا براساس دو اصل پایه گذاری شده است. محقق خوب کشورمان سیدابوالحسن علوی طباطبایی در کتابش تحت عنوان «هالیوود و فرجام جهان» درباره این دیدگاه ها نوشته است:

۱) بشر، به دلیل پرداختن به انرژی هسته ای و در نهایت بمب اتمی باعث نابودی حیات در کره زمین خواهد شد.

۲) یک برخورد نهایی بین نیروهای شر و کافر علیه اسرائیل در قالب یک جنگ هسته ای رخ خواهد داد، که این جنگ به نابودی و تخریب اکثر شهرهای جهان می انجامد و این همان جنگ «آرمگدون» است که بخشی از اعتقادات بنیادگران انجیلی آمریکا را تشکیل می دهد که این افراد، یک پنجم جمعیت آمریکا را تشکیل می دهند.

در دهه اول قرن بیستم میلادی دو نظریه جدی پیرامون مدینه فاضله یا آرمان شهر مطرح شد. یکی «نظم نوین جهانی» که از طرف «جورج بوش» پدر مطرح و دیگری «پایان تاریخ» که توسط «فوکویاما» ژاپنی مطرح شد که این دو مسئله به نحوی نیت سیاسی غرب در جهانی شدن و ایجاد یک فرهنگ جهانی و تحمیل آن بر جهان را نشان می داد.

سینمای آمریکا با استفاده از ایدئولوژی صهیونیست مسیحی و کلیسای ایوانجلیست ها در مجموع چهار الگوی روانی را در فیلم های هالیوودی مطرح می کند:

۱) ظهور منجی و بردن امت خود به سرزمین موعود

۲) حفظ جهان از خطراتی که آینده آن را تهدید می کند، تنها توسط غرب و به ویژه آمریکا صورت می گیرد.

۳) خلیج فارس مرکز حرکت های تروریستی جهان است

۴) جنگ بعدی، نبردی نهایی بین دنیای کفر و جهان آزاد خواهد بود.

«ایوانجلیست ها» معتقدند که دولت ایالات متحده این جنگ نهایی و مقدس را(از نظر خودشان) رهبری خواهد کرد، آنها موشک های هسته ای قاره پیمای آمریکا و اسرائیل را شمشیرهای جنگ مقدس می نامند و «عملیات توفان صحرا» علیه عراق در سال ۱۹۹۱ میلادی را زمینه ساز مقدمه ای برای جنگ نهایی مقدس می دانند، حال به چند فیلم سینمایی از این دست دقت کنید، تا به اهداف دروغین شان که در واقع ضد دین است بیشتر پی ببرید.

● مضامین فیلم های سینمایی

از آغاز دهه اول قرن بیستم میلادی تاکنون مضامین فیلم های سینمایی ساخته شده در غرب به ویژه هالیوود، به جز مضامین موجود در فیلم های سال های قبل در زمینه ژانر افسانه ای – علمی، براساس الگوهای روانی که به آن اشاره شد، ادامه یافته است، البته در خصوص خطرات بمب اتمی و پایان کار دنیا مضامین فیلم ها تا حدی تکراری بوده و پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، دشمن مهاجم یا از سوی سیاره ای دیگر، یا از سرزمینی ناشناس و از شرق، به ویژه خاورمیانه در فیلم ها مطرح شده است.

در فیلم «با اولین نور سپیده دم» (۱۹۹۰ م) به کارگردانی «جک شولدر» می بینیم که خدمه یک بمب افکن اتمی به اتحاد جماهیر شوروی حمله می کنند، در حالی که رئیس جمهور آمریکا سعی دارد نومیدانه کنترل ارتش خود را پس از آن که هلیکوپتر او طی یک حادثه و در یک تبادل هسته ای سقوط می کند، به دست گیرد.

فیلم «نابودگر» (روز داوری) به کارگردانی «جیمز کامرون» که در سال(۱۹۹۱ م) ساخته شد، دو روبات با ظاهری انسانی را نشان می دهد که از زمان آینده می آیند. فیلم به ما می گوید که قهرمان فیلم یک ناجی است و می خواهد بگوید که رستگاری نسل بشر از دوزخی که خود آفریده، تنها به دست ماشین مخلوق خودش میسر می شود و تکنولوژی است که پایان زمین را مشخص می کند. که اشاراتی عمیق و ریشه دار انحرافی به منجی آخرالزمان و رستگاری انسان ها از این طریق دارد و یک دنیای ماشینی و رایانه ای بسیار در هم پیچیده را برای آینده بشر پیش بینی می کند و فاجعه جهانی را در غفلت بشر از عدم کنترل ماشین ها و کامپیوتر می داند.

● مضامین فیلم های سینمایی

از آغاز دهه اول قرن بیستم میلادی تاکنون مضامین فیلم های سینمایی ساخته شده در غرب به ویژه هالیوود، به جز مضامین موجود در فیلم های سال های قبل در زمینه ژانر افسانه ای – علمی، براساس الگوهای روانی که به آن اشاره شد، ادامه یافته است، البته در خصوص خطرات بمب اتمی و پایان کار دنیا مضامین فیلم ها تا حدی تکراری بوده و پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، دشمن مهاجم یا از سوی سیاره ای دیگر، یا از سرزمینی ناشناس و از شرق، به ویژه خاورمیانه در فیلم ها مطرح شده است.

در فیلم «با اولین نور سپیده دم» (۱۹۹۰ م) به کارگردانی «جک شولدر» می بینیم که خدمه یک بمب افکن اتمی به اتحاد جماهیر شوروی حمله می کنند، در حالی که رئیس جمهور آمریکا سعی دارد نومیدانه کنترل ارتش خود را پس از آن که هلیکوپتر او طی یک حادثه و در یک تبادل هسته ای سقوط می کند، به دست گیرد.

فیلم «نابودگر» (روز داوری) به کارگردانی «جیمز کامرون» که در سال(۱۹۹۱ م) ساخته شد، دو روبات با ظاهری انسانی را نشان می دهد که از زمان آینده می آیند. فیلم به ما می گوید که قهرمان فیلم یک ناجی است و می خواهد بگوید که رستگاری نسل بشر از دوزخی که خود آفریده، تنها به دست ماشین مخلوق خودش میسر می شود و تکنولوژی است که پایان زمین را مشخص می کند. که اشاراتی عمیق و ریشه دار انحرافی به منجی آخرالزمان و رستگاری انسان ها از این طریق دارد و یک دنیای ماشینی و رایانه ای بسیار در هم پیچیده را برای آینده بشر پیش بینی می کند و فاجعه جهانی را در غفلت بشر از عدم کنترل ماشین ها و کامپیوتر می داند.

● نوستر آداموس

فیلم «نوستر آداموس» یا «مردی که آینده را می دید» در سال ۱۹۹۳ م. به کارگردانی «راجر کریستیان» براساس کتاب «پیشگویی های نوسترآداموس» ساخته شد و توسط «اورسن ولز» حکایت می شود. در این فیلم ما ابتدا کشور فرانسه در قرن شانزدهم را می بینیم.

مضمون اصلی فیلم این است که: «در آینده، زندگی بشر روی کره خاکی در فضا منجر خواهد شد.» و «افزایش مسلمانان معتقد باعث بحران خواهد بود.»

زیرا بیش از یک میلیارد نفر مسلمان در جهان وجود دارند که اکثرشان در خاورمیانه ساکن اند و اخیرا به ارزش های اسلامی خود که قرن ها به وسیله ابرقدرت ها سرکوب شده است، پی برده اند. این مردم با در دست داشتن ثروت فراوان می توانند برای غرب خطر بزرگی به حساب آیند. او تاکید می کند که: «خاورمیانه مرکز اصلی جنگ بزرگ آینده است.»

در فیلم می بینیم که سال ۱۹۹۹ م. فرا می رسد. مصلح ظهور می کند. جهان وارد سال ۲۰۰۰ م. می شود مردی در کسوت مصلح جهانی با لباس عربی وارد سالنی مجهز در یک پایگاه فضایی می شود. بر صندلی سلطنتی تکیه زده و سپس دستور حمله را به نیروهای تحت امر خود صادر می کند. علل و انگیزه شروع این جنگ مشخص نیست و در فیلم به آن اشاره نمی شود. بر عمامه فرمانده علامتی از ستاره، ماه و داس وجود دارد. نیروهای تحت امر او برخی دارای لباس و کلاه نظامی و نیمی دارای عمامه و دستار عربی هستند. علامت ستاره، ماه و داس بر روی موشک های دوربرد نیز وجود دارد. بالاخره جنگ موشکی آغاز می شود. رئیس جمهور آمریکا در مقر پنتاگون دستور تدافعی حمله را صادر می کند و تعدادی از موشک های شلیک شده در هوا منفجر می شوند. اما در نهایت چند موشک شلیک شده از پایگاه نظامی اعراب به وسط شهرهای بزرگ اصابت می کنند. نمایی از شهرهای پرجعیت به تصویر کشیده می شود. زنان، مردان و کودکان در حال انجام کارهای روزمره یا تفریح، بی خبر مورد تهاجم قرار می گیرند. اولین موشک به مجسمه آزادی اصابت کرده و آن را منهدم می سازد و این کنایه از آن است که با ظهور این شخص، آزادی از میان می رود. برج ایفل و چند نقطه دیگر از جهان مورد تهاجم موشکی قرار گرفته و ویران می شوند و جهان در موجی از جنگ و خون غوطه می خورد.

فیلم پیشگویی های «نوستر آداموس» ظهور مصلح را به عنوان دشمن بشریت و آزادی مطرح می کند و تاییدکننده دیدگاه های غرب و به ویژه گروه های مذهبی ایوانجلیست و صهیونیستی است که اسلام گرایی را یک عامل خطرناک برای جهان غرب و دنیای سرمایه داری می داند و در واقع قصد نهایی فیلم ترساندن مردم جهان از رشد و نفوذ اسلام و گسترش آن در جهان است.

● هالیوود و پیشگویی های آینده

سیاستگذاری مسیحیت صهیونیستی بالاترین نقش خود را در قضیه پیشگویی ها درباره آینده جهان و بشریت دارد. هدف آنها تاثیرگذاری بر مردم آمریکا از نظر جدی و حتمی بودن آن و ایجاد انعفال در میان سایر ملل و مسلمانان است.

در سال ۲۰۰۱ فیلم «آرمگدون» اشاره ای است به این که در این منطقه یک جنگ بزرگ اتمی اتفاق می افتد و بعد از این جنگ که منجر به کشته شدن تعداد بی شماری از مردم می شود (حدود سه میلیارد نفر)، در این زمان اسرائیل بسیار قدرتمند است و درگیری بزرگ اتمی در منطقه «هرمجدون» (دره ای بین اسرائیل و سوریه) فراهم خواهد شد.

صهیونیست های آمریکا از دهه هشتاد میلادی در رسانه های تحت اختیار خود موارد زیادی را مطرح می کردند که به نوعی جنبه پیشگویی آینده داشت و قصدشان جوسازی سیاسی و فرهنگی و ایجاد حال و هوای مطابق امیال و آرزوهایشان بود و در واقع آنچه در دل داشتند یا با طرح در مجامع رسانه ای یا با ساختن فیلم های سینمایی ارائه می دادند. ابطال هایی که به نام «نوستر آداموس» در فیلم مطرح می شود در واقع نوعی جوسازی برای آینده و آرزوی قلبی آنها است.

واکنش هراس آمیز غرب از شروع پیش لرزه های نخستین زلزله آخرالزمان که با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بر پا شد، شکل گرفت و فیلم می خواهد بگوید که حتی اگر انقلاب اسلامی به حیات خود ادامه داده و به ظهور منجی موعود وصل شود، باز هم برای غرب مشکلی نخواهد بود، زیرا طبق این پیشگویی ها، غرب برنده نهایی این نبرد است. به عبارت دیگر فیلم، دروغی دیگر برای تجدید روحیه شیفتگان قدرت است.

● ترس هالیوود از شیعه

فیلم «تهدید» در سال ۱۹۹۹ میلادی ساخته می شود، اما سال ۱۹۹۸ را نشان می دهد، رئیس جمهور آمریکا در حال مبارزات انتخاباتی است، او در بیشتر ایالات اکثریت آرا را به دست آورده است و با مشاوران خود این خبر را می شنود که «عدی حسین» پسر «صدام حسین» به کویت حمله کرده و تعدادی از سربازان حافظ صلح آمریکا را قتل عام کرده است. رئیس جمهور با عصبانیت اعلام می کند که اگر «عدی حسین» نیروهای خود را از کویت بیرون نبرد، او بغداد را با سلاح های اتمی مورد حمله قرار می دهد. عراق پاسخ می دهد که در صورت حمله به عراق ۲۳ شهر آمریکا و کشورهای متحدش را با خاک یکسان خواهد کرد. بقیه ماجراهای فیلم در خصوص بررسی عواقب احتمالی این جنگ می گذرد و مردم برای مقابله با یک جنگ جهانی اتمی آماده می شوند، اما در نهایت مسایل به خوشی و با موفقیت آمریکا!! به پایان می رسد!!

سوژه فیلم، ترس از تروریسم است که آمریکا مرکز آن را خاورمیانه و خلیج فارس می داند، که در ۲۰ سال اخیر جایگزین وحشت از دنیای کمونیسم و تهدید از سوی آنها بود که دیگر در بازار نمایش و سینما هم بازاری ندارد. در دهه های ۵۰، ۶۰ و ۷۰ فیلم های سیاسی هالیوود به «شوروی» باز می گشت آنچه مسلم است، این که برای غرب شناخت محورهای اسلام و به ویژه شیعه بسیار مطرح است، آنها در طول تاریخ متوجه شدند که «شیعه» قدرت بسیار عظیمی دارد، در گفتار روی فیلم نوسترآداموس هم گفته می شود که: «۶۰۰ میلیون مسلمان در خاورمیانه جمع شده اند و ثروت عظیمی دارند و برای صلح جهانی خطرناکند.»

هدف در اینجا صرفا تخریب امواج انقلاب اسلامی و ارائه تصویر و تفسیر بدی از آن است، حضرت امام(ره) از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، منبع تصمیم های نهایی و بزرگ را از جای دیگری می دانستند و در جنگ، نقش محوری امام زمان(عج) مطرح شد. غربیان دیدند اگر بیانیه امام زمان(عج) شیعیان را نفی کنند، حتما یک ارزش داشته است که به نحو دیگری اثباتش کرده اند. بنابراین تصمیم گرفتند به جای آن که این طرف را تخریب کنند، طرف مقابل اثبات کنند و بهترین روش هم در سال های اخیر، فیلمسازی با هدف های خاص و تبلیغات غیرمستقیم رسانه های مطرح گروهی بوده که در اختیار آنان است.

به عبارت دیگر روش غرب در حال حاضر آموزش و تربیت است نه تهاجم، مهدویت مورد نظر شیعه کوبیده می شود. ولی «منجی تخیلی» خودشان ترویج پیدا می کند و این در قسمت های دوم و سوم فیلم ماتریکس، کاملا با استفاده از استعاره های صهیونیستی آشکار است. در شماره های آینده باز هم در مورد طرز فکر ضداسلام هالیوودی برایتان خواهیم نوشت.

آنها پنج سال قبل از حادثه ۱۱ سپتامبر فیلم آن را ساخته بودند و مردم دنیا آن فیلم را به خوبی به یاد دارند، زمانی که برج های دوقلو بر اثر برخورد هواپیما منفجر شد تا سیاسیون آن را به گردن مسلمانان بیندازند، آن فیلم برای مردم آمریکا تداعی شد آنها با ساختن فیلم هایی که به بشقاب پرنده ها می پردازند به دنبال تغییر افکار عمومی مردم دنیا می باشند تا اگر جایی بشقاب پرنده دیدند، با خود بگویند که این شی ها از فضا و سیاره های دیگر آمده است و به سوی آن حمله نکنند تا این ابزار جاسوسی به راحتی به کار خود ادامه دهند.



منبع : مجله خانواده سبز
نظرات ارسالی:
 
مشارکت در بحث:
نام:
ایمیل:
متن پیام:
کد امنیتی:


درباره ما
جستجو
پیوندها
عضویت
ورود


RSS
آب و هوا



تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال خبری البرز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
البرز به هیچ ارگان ،دسته ، حذب و گروهی وابسته نیست

Copyright alborznews©2010 . All Rights Reserved