صفحه نخست
آگهی های رایگان
ثبت نام
ورود و ارسال آگهی
درباره ما
پیوند ها
مترجم آنلاین
آب و هوا
جستجو
RSS
استان البرز
اجتماعی
سیاسی
اقتصادی
ورزش
فرهنگ و هنر
علمی
حوادث
بهداشت و درمان
سنجش و آموزش
گالری عکس
کلینیک
بازیدرمانی
در
دانشگاه
اصفهان
راه
اندازی
میشود
ارسال در:
1397/07/08-10:14
به گزارش سایت حسین ناصری به نقل از گروه علمی ایرنا، جواد راستی افزود: هدف از اجرای این برنامه، تولید و ساخت بازیهای هدفمند به منظور ارائه راهکارهای علمی و تخصصی برای درمان اختلالات شناختی و جسمی است.
وی با اشاره به اینکه این ستاد در چارچوب انعقاد قرارداد حمایتی از توسعه فنآوریها در حوزههای شناختی در دانشگاه اصفهان، نقش بسیار مهمی را ایفا میکند، اظهار داشت: بازیهای رایانهای یک زمینه چند رشتهای است و تخصصهای مختلف از جمله روانشناسی، جامعهشناسی، حقوق، مدیریت، مهندسی کامپیوتر، فنآوری اطلاعات و هنر در آن ایفای نقش دارند.
عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان گفت:با هدف بررسی شناختی بازیهای رایانهای و تجزیه و تحلیل دادههای علمی این بخش از فنآوریهای شناختی، رشته تحصیلی دوره کارشناسی ارشد 'بازیسازی' با همکاری مشترک دانشگاه 'کیم یانگ 'کره جنوبی ، در دانشگاه اصفهان دایر و فعالیت آموزشی این رشته با پذیرش دانشجو از مهرماه امسال آغاز میشود.
وی ادامه داد: دانشجویان این رشته ، دوره تحصیلی خود را به مدت دو ترم در دانشگاه 'کیمیانگ ' و یک ترم آن را دانشگاه اصفهان طی میکنند و پایاننامه تحصیلی را در حوزه بازیسازی رایانهای ارائه خواهند کرد.
راستی با اشاره به اینکه دانشگاه اصفهان بهعنوان یک دانشگاه جامع با هدف ایفای رسالت دانشگاهی خود در توسعه زیرساخت های آموزش و پژوهش در حوزه ساخت و تحلیل بازیهای رایانهای، از مرداد سال 92 با راهاندازی کارگروه بازیهای رایانهای متشکل از اعضای هیات علمی علاقهمند از گروههای آموزشی مختلف بهصورت جدی وارد این حوزه شد، تصریح کرد: با حمایت نهادهای مختلف از جمله ستاد توسعه علوم شناختی، مرکز تخصصی بازیهای رایانهای دو سال پیش در این دانشگاه با هدف ارائه آموزشهای تخصصی، اشتغالزایی و نیز روزآمد کردن فرایندهای تولید و تحلیل محتوا در حوزه بازیهای رایانهای راهاندازی و فعالیت خود را آغاز کرد.
وی اضافه کرد: این مرکز میتواند کانونی برای تحلیل روانشناسی، جامعهشناسی و رسانهای بازیهای رایانهای باشد و متخصصان علوم انسانی را به ورود فعال به این حوزهی راهبردی ترغیب کند.
عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان یادآور شد: جامعه کاربران بازیهای رایانهای در داخل کشور به لحاظ تعداد و سن در حال افزایش است و این موضوع نگرانیهایی در خصوص آسیبهای جسمی، روانی و اجتماعی بازیهای رایانهای و نیز اعتیاد به بازیهای رایانهای به وجود آورده است.
وی گفت: بازیهای جدی (Serious Games) ، شامل تولید و تحلیل بازیهای درمانی در حوزههای روانشناسی، روانپزشکی، توانبخشی، مهندسی پزشکی ، آموزشی، تبلیغی و بازیهای ورزشی ، یکی از حوزههای پرطرفدار و مورد توجه در عرصه بازیهای رایانهای است .
وی خاطرنشان کرد: تشکیل انجمن علمی بازیهای رایانهای ایران میتواند بهعنوان نقطه عطفی در حوزه پژوهشهای مرتبط با بازیهای رایانهای باشد و تحقق این امر نیازمند حمایت گسترده مراکز و نهادهای آموزشی و علمی است.
منبع :خبرگزاری ایرنا
نظرات ارسالی:
مشارکت در بحث:
نام:
لطفا نام را وارد نمایید.
ایمیل:
لطفا ایمیل را وارد نمایید.
لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید
متن پیام:
لطفا متن پیام را وارد نمایید.
کد امنیتی:
درباره ما
جستجو
پیوندها
عضویت
ورود
RSS
آب و هوا
تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال خبری البرز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
البرز به هیچ ارگان ،دسته ، حذب و گروهی وابسته نیست
Copyright alborznews©2010 . All Rights Reserved
آمار